Witaj, Użytkowniku

Zaloguj się

Wydarzenia

Katarzyna Jarosz "Border-on-line. Jak rozróżniać, a nie dzielić?"

forma hybrydowa: stacjonarnie w sali Szkoleniowej na I piętrze Dolnośląskiej Izby Lekarskiej, ul. Kazimierza Wielkiego 45 we Wrocławiu oraz online|2024-12-13, 18.00 - |500 wolnych miejsc

Wykład Otwarty Oddziału Dolnośląsko-Opolskiego PTPP


Katarzyna Jarosz, psychoterapeutka psychoanalityczna, filozofka. Superwizorka i terapeutka szkoleniowa Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej (PTPP). Pracuje z dorosłymi we Wrocławiu. Zajmuje się organizacją Wykładów Otwartych PTPP oraz innych wydarzeń popularyzujących psychoanalizę. Jest w trakcie szkolenia z analizy więzi prenatalnej prowadzonym przez Helgę Blazy, w Instytucie Analizy Prenatalnej. Interesuje się szukaniem nowych ścieżek na znanym terenie psychoanalizy i filozofii poznania oraz przecieraniem szlaków nowych, nieznanych i różnorodnych kulturowo. W szczególności interesuje się wczesnymi stanami umysłu, powstawaniem i rozwijaniem zdolności czucia i myślenia.

„Zwróciłam uwagę na to, jak często stawiamy granicę między ciałem a duszą (umysłem) i jak wielkie to ma konsekwencje dla właściwego rozpoznawania rzeczywistości oraz znoszenia frustracji z nią związanej. Masywne projektowanie własnych wrażeń na świat jest na porządku dziennym nie tylko w umysłach pacjentów ale i naszych własnych. Nie chodzi tylko o projekcje wynikające z osobistych przeżyć, ale też z utrwalonego przekonania Człowieka o własnej wielkości i doskonałości. Żeby przyjrzeć się temu jak to się stało, że ludzkość odchodzi od ciała brnąc ślepo w idealizację intelektualnych władz sądzenia, porzucając po drodze znaczenie odczuwania, wrócę do podstaw naszego postrzegania. Chciałabym podzielić się pomysłami na wyjaśnienie przyczyn tego stanu rzeczy oraz wymienić konsekwencje do jakich on prowadzi. Pomysły te zbudowałam w oparciu o teorie psychoanalityczne i filozoficzne. Zilustruję je przykładem procesu terapii z pacjentką, której ciężka praca wniosła bardzo wiele w moje rozumienie świata uczuć”.
 
Moderatorka:

Elżbieta Marchlewicz- certyfikowana psychoterapeutka psychoanalityczna Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Członkini i obecnie prezeska Kujawsko-Pomorskiego Koła PTPP. Interesuje się wczesną relacją matki z dzieckiem i wpływem przekazu transgeneracyjnego oraz jego przejawami w pracy psychoterapeutycznej. Pracuje z osobami dorosłymi w Bydgoszczy

Termin zapisów upływa 10 grudnia 2024 r.

Wykład odbędzie się w godz. 18.00 - 20.00

Zapisz się

Dagmara Omieczyńska-Nastaj „Jak rozmawiać z pniem mózgu - rozwój umysłu w świetle współczesnych badań neurobiologicznych okiem psychiatry dzieci i młodzieży.”

online|2024-12-20, 20.00 - |500 wolnych miejsc

Sekcja Psychoterapii Psychoanalitycznej Dzieci i Młodzieży PTPP


serdecznie zaprasza na wykład otwarty online, który odbędzie się w piątek 20.12.2024 o godz. 20:00 na platformie Zoom.

Wykład pt. „Jak rozmawiać z pniem mózgu - rozwój umysłu w świetle współczesnych badań neurobiologicznych okiem psychiatry dzieci i młodzieży.” wygłosi Dagmara Omieczyńska-Nastaj.

Moderatorką będzie Aleksandra Bachórz.

Termin zapisów upływa 18 grudnia 2024 r.


Dagmara Omieczyńska - Nastaj - certyfikowana psychoterapeutka psychoanalityczna, specjalistka psychiatrii dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Przez 10 lat pracowała w oddziale psychiatrycznym dorosłych, następnie dzieci i młodzieży. Od kilkunastu lat pracuje w swoim gabinecie prowadząc psychoterapię i kontynuuje pracę lekarską.
„Praca z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami zasiała wiele wątpliwości i zaciekawienia w moje myślenie o rozwoju umysłu, o wpływie traum relacyjnych na rozwój struktur mózgowych. Łączenie rozumienia psychoanalitycznego z wiedzę neurobiologiczną doprowadziło mnie do innego słuchania co mówi pacjent, do zastanawiania się z jaką jego częścią się porozumiewam i co może komunikację czynić bardziej czytelną.”


Aleksandra Bachórz – członkini Sekcji Psychoterapii Dzieci i Młodzieży.

Wydaje się, że wiele współczesnych badań neurobiologicznych mogło i może czerpać z odkryć psychoanalizy jak też wzajemnie, psychoanaliza może czerpać z odkryć neurobiologii. Było to niewątpliwie marzenie prof Erica R. Kandel’a noblisty, neuronaukowca, który twierdził: „Jeśli psychoanaliza ma odzyskać swą intelektualną żywotność i wpływy – a powinna – musi wejść w konstruktywny dialog z nową biologią psychiki. Pod względem koncepcyjnym nowa biologia mogłaby zaoferować psychoanalizie naukowe podstawy przyszłego rozwoju”. Jestem tym żywo zainteresowana i chcę Państwu zaproponować w swoim wystąpieniu takie właśnie myślenie. Bierze się ono z zaangażowania w śledzenie i zgłębiania specjalistycznej wiedzy oraz moich doświadczeń jako psychiatry dzieci, młodzieży i dorosłych oraz psychoterapeuty psychoanalitycznego.
Zapraszam zatem do wspólnego namysłu jak przebiega rozwój struktur mózgowych w świetle aktualnych badań neurobiologicznych, co wspiera lub hamuje ten rozwój w kontekście wczesnych traum rozwojowych i w końcu jak inaczej myśleć o komunikacji z różnymi obszarami umysłu, aby być słyszanymi i móc słyszeć. Przygotowałam na potrzeby tego wystąpienia wizualizację rozumienia omawianych procesów i krótkie winiety kliniczne z pracy z dziećmi i młodzieżą.”

Zapisz się



Archiwum wydarzeń